Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
RECB203106   La immersió lingüística del català a l'escola
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Primària
  
   1/9/2023 - 24/9/2023 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   0WAO La immersió lingüística del català a l'escola
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/09/2023
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   Actualment, el sistema d’immersió lingüística és una metodologia d’ensenyament a bastament utilitzada a Catalunya. És per aquest motiu que cal considerar la necessitat de formació del professorat en les bases teòriques de la metodologia, com també conèixer recursos, activitats, i la importància de l’actitud d’acompanyament de la mestra o el mestre en el desenvolupament del procés d’ensenyament aprenentatge de la mainada, tant en les edats primerenques com el seguiment al llarg de tota l’escolaritat obligatòria i postobligatòria.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
https://aprenonline.org/cursos/120-immersio-linguistica-l2-escola/
  
Objectius   Objectiu principal:
Fonamentar la metodologia pedagògica del sistema immersiu, actualment paradigma universalment reconegut.
Formar el professorat en el coneixement del sistema d’immersió i oferir recursos per desenvolupar-lo.
Objectius específics:
Conèixer la realitat lingüística. La seva història a Catalunya, els inicis i desenvolupament del sistema metodològic d’immersió lingüística d’una segona llengua
Conèixer el sistema d’immersió i les seves bases pedagògiques, la relació amb el model d’ensenyament aprenentatge d’aquest sistema.
Formar-se en la pràctica del sistema com a docent.
  
Continguts   Tema 1:
Llengua minoritzada
Pensament dominant
Ressorgiment de la Llengua en l’ensenyament
Experiència Canadà

Tema 2:
Protagonista de l'aprenentatge
Immersió, infantil llengua única
Reunió amb les famílies
Mainada protagonista
Importància de les rutines
Frases usuals

Tema 3:
El titella o la mascota
El titella no ens entén
El titella fa frases quotidianes
El titella ens explica contes
Fem un titella

Tema 4:
Rutines
Entrades
Esmorzem
El pati
Sortides

Tema 5:
Elaboració d’un projecte relacionat amb totes les activitats treballades
  
Formador/a   Núria Franquesa Niubó
  
Avaluació   En el primer tema es fa una introducció sobre la situació de la llengua al nostre entorn i una introducció sobre els principis del sistema d'immersió al Canadà. L’alumne validarà aquests coneixements tot fent les tasques proposades.
En el segon tema es treballen aspectes metodològics i d’acompanyament docent en la immersió. La importància de l’ensenyament actiu, on la mainada ha de ser protagonista del seu propi aprenentatge. També en aquest tema es farà un estudi sobre la importància de donar recursos i pautes per un procés d’aprenentatge positiu. Les persones participants hauran de proposar activitats concretes, adaptant el que es treballa en el tema adaptant les activitats a la seva realitat educativa.
En el tercer tema es proposen el recurs d’un titella, el qual té una funció educativa rellevant, ja que la persona docent pot treballar aspectes diferents de la seva pròpia persona. Les persones participants podran aportar la seva experiència i proposar activitats relacionades.
En el quart tema, es treballa la llengua vehicular, les rutines, les entrades i sortides, les estones d’esbarjo... Com a tasca avaluativa els participants desenvoluparan activitats adaptades al seu nivell educatiu.
Finalment, al tema 5, el participant farà un projecte, tot plantejant una activitat completa per a un nivell educatiu concret on posarà en solfa el que s’ha treballat en aquest curs.
Un cop realitzada la tasca, la formadora l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, la persona participant haurà de millorar seguint els consells de la formadora.
Les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en PDF.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
  
Requisits de  certificació   Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari: haver presentat el 100% de les activitats proposades i haver contestat l'enquesta de valoració final.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 20/09/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).